UX - Forstå brugerne gennem Design Thinking

2-dage onlinekursus

Intro
 

For at fange dine brugeres opmærksomhed skal du stræbe efter at udvikle brugervenlige oplevelser til jeres digitale løsninger. Det er her UX kommer ind i billedet. UX betyder User Experience design. Helt kort omfatter UX alle aspekter af et system, f.eks. hjemmesider, apps, produkter, tjenester o.l., som de bliver oplevet af brugerne.

Dette online kursus har et intenst to-dagesprogram, der følger livscyklussen for et UX-projekt ud fra Design Thinking modellen. Design Thinking er en innovationsmetode og en iterativ proces, hvor man søger at forstå brugeren, udfordre antagelser, og redefinere problemer i et forsøg på at identificere alternative strategier og løsninger, der måske ikke var dem, man i udgangspunktet overvejede.


OM dette Kursus

Du får en grundig introduktion til UX og Design Thinking, teori om brugernes adfærd, og hvad der kendetegner en god brugeroplevelse.

Du får også et teoretisk og praktisk indblik i en række designmetoder og UX-værktøjer til at forbedre brugeroplevelsen af din virksomheds digitale produkter og løsninger. Du lærer derudover at forbedre og styrke brugernes samlede oplevelse, når de møder virksomheds produkter og services på tværs af digitale kanaler. På kurset får du konkrete værktøjer og metoder til brugerrejser,  ideudvikling, brugerinddragelse og konceptmodning.
 

 

Sådan foregår undervisningen 

I online undervisningen er det lagt ind gruppearbejde i 'Break-out rooms', hvor deltagerne løser opgaver sammen og præsenterer for holdet.

Undervisningen er opbygget af moduler med tale, slides og videos, kombineret med øvelser, opgaver og quizzer. Du kan også printe præsentationerne undervejs, så du kan tage noter på samme måde som du kender fra klasseundervisning. Der er en workbook, så du kan se, hvad du skal læse i det tilhørende materiale til modulet.

Undervisningen foregår på Zoom, du modtager både link og vejledning
Du modtager undervisningsmaterialet digitalt
Vi yder teknisk support, så du med sikkerhed kan deltage.

På kurset arbejdes der med en fast daglig rytme bestående af 4 moduler (2 fm og 2 em). Hver modul består af 30 minutters oplæg, 20 minutters øvelse og 10 minutters pause. Det skal laves en hjemmeopgave mellem dag 1 og 2, hvor der skal arbejdes med casestudiet. Dag 2 starter med fremlæggelse og feedback af hjemmeopgave.

8 moduler

 

Modul 1 - INTRO UX

Introduktion til UX-design og den proces, designteam bruger til at skabe produkter, der giver meningsfulde og relevante oplevelser til brugerne. Dette involverer design af hele processen med at erhverve og integrere produktet, herunder aspekter af branding, design, brugervenlighed og funktion.

Modul 2 - DESIGN THINKING

Introduktion til Design Thinking som mindset og arbejdsmetode, gennemgang af en række fundamentale principper, som forkorter udviklingstiden væsentligt og sætter slutbrugeren i centrum fra dag ét.

 

Modul 3 - USER RESEARCH

Du lærer at planlægge din research, gennemfør brugerinterviews, oprette en konkurrencedygtig analyse og brug ‘affinitet kortlægning’ til at opbygge en persona og bestem en eller flere tilknyttede problemstillinger.
Introduktion til værktøjer og metoder til kortlægning af målgruppens adfærd og behov.

Modul 4 - INFORMATIONSARKITEKTUR OG NAVIGATION

Du lærer at lave user journey, storyboards og opbygge brugerflows, samt at bruge kortsorterings-metode for effektivt at prioritere indholds-hierarki og navigation.

Modul 5 - SKITSE OG WIREFRAMES

Du lærer at ide-genereringsmetoder og at skitsere dine wireframes og flows, samt at beskrive dit brief. Introduktion til wireframes og flow design-redskaber som Sketch, Adobe XD, og Figma.

Modul 6 - PROTOTYPER OG TEST

Du lærer at konceptualisere og bygge klikbare prototyper, og rapporter testresultater fra dine brugervenlighedstest.
Introduktion til oprettelse af prototype ved hjælp af InVision.

Modul 7 - USER INTERFACE DESIGN

Du lærer at forbedre din prototype og optimerer brugeroplevelsen ved at inkorporere vigtige designelementer som billeder, typografi, layout og farve, baseret på kontekst eller ønsket følelse. Du lærer også at arbejde med visuelle designprincipper, organisering af et visuelt hierarki, samt brand retningslinjer.

 

Modul 8 - DESIGN SYSTEM

Lær hvordan du kan oprette dit designsystem og hjælpe dit team med at forbedre produktkvaliteten og samtidig reducere designgælden. Et designsystem forener produktteams omkring et fælles visuelt sprog. Det reducerer designgæld, fremskynder designprocessen og bygger broer mellem hold, der arbejder sammen for at bringe produkter til liv.

DETTE INDGÅR I PRISEN 

Du får udleveret en workbook med en guide til Design Thinking-skabelon. Alle slides sendes efterfølgende pr. mail.
Du bliver inviteret i en lukket Facebook-gruppe, hvor du kan sparre med dine medkursister under og efter kurset.

 

Hvis du må melde afbud

Hvis du må melde afbud, så kan du læse Taws Digital betalingsbetingelser.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Hvis du ikke er berettiget til støtte, så er du stadig meget velkommen på kurset.

Pris: 6995:- eks. moms

Tidspunkt: 8.e april og 15. april 2021

Du kan tilmelde dig direkte hos Taws Digital her.

Skriv ‘UX Design Thinking kursus’ i emnefeltet.

Vi tilbyder kurser, der giver dig værktøjer og inspiration til at skabe nye grafiske og digitale produkter, og løfter kompetenceniveauet hos virksomheder og ledige.
 

Kontakt Anna, anna@taws.dk eller mobil 50764252 for nærmere aftale.

Designstudio med brede kompetancer indenfor ui design, ux design, konceptudvikling, både på et strategisk og praktisk niveau ved hjælp af designproces og brugerinddragelse. Digital design, designproces, design thinking, designsystem, innovation, formidling og research.

  • Facebook - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle

Kontakt Taws Digital